سایه سپید

داستان سرگشتگی های یک من

سایه سپید

داستان سرگشتگی های یک من

سلام

حال آپ کردن ندارم

اینم به خاطر اینکه شرمنده بلاگ اسکای نشم مینویسم

شایدم دیگه ننویسم . شایدم تند تند بنویسم ! اصلا به من چه .

فعلا باید به کارهای مهمتری چون زنده موندن بپردازم.

 

زنده باشید

نقد

بازم سلام

چند روز پیش تیزرهای فیلم 300 که قراره 9 مارس اکران بشه رو دیدم

این فیلم در مورد حمله خشایار شاه به یونان و برمبنای داستان مصور فرانک میلر بزرگ ساخته شده ( البته از این به بعد من یکی با احتیاط این لفظ رو به کار میبرم!)

اگر بخوام در مورد واقعیت این نبرد و حواشی اون صحبت کنم ، بهتره که صحبت نکنم چون خیلی اطلاعات ندارم . فعلا بیخیال میشم و سر فرصت پرونده اش رو به طور کامل اینجا میزارم اما به طور اجمال میتونم بگم که خشایارشاه این نبرد رو میبره و حمله اسکندر به ایران هم به خونخواهی همین جنگ بوده .

بگذریم

اون چیزی که من از این تیزرها فهمیدم این بود که ایرانیها سیاه پوست هستند ، به شیوه قبایل آفریقایی خودشون رو آرایش میکنند و به هرجای سالم از صورتشون یک حلقه آویزون میکنند ، یک لشگر خفن از دیو ، انسانهای ناقص الخلقه و غول های یک چشم داشتند ( که بعضی از این غولها نسبت فامیلی نزدیکی با غولهای بازی War Craft دارند ) ، زنهای دربار ایران همه لز و ناقص الخلقه و کلا تمام ایرانیها از قسمت فوقانی سر کاملا تعطیل و آزاد و وحشی به معنای تمام آن هستند .

بگذریم ، به قول دوستی باید فیلم رو دید تا بشه نظر داد ، اما من از همین الان میتونم مزه این آش شور رو حس کنم .

فرانک میلر یکی از اون کارگردانهایی است که میتواند ادعا کند یک سبک جدید در فیلم سازی بوجود آورده ، شاید جالب باشه بدونید که کل فیلم برداری ، تدوین و تهیه فیلم CinSity 1 ماه به طول انجامیده که در نوع خودش بی نظیره و همچنین بروس ویلیس در مصاحبه ای گفته بود که تا وقتی فیلم نهایی رو ندیده نفهمیده که مضمون اصلی فیلم چی بوده .

شاید به فرانک میلر بشه لقب یک طراح یا گرافیست بزرگ داد ، از اون دسته طراحهایی که واقعیت ها را فانتزی و همراه با اغراق فراوان نمایش میدهند ، اما اونچه که کاملا واضحه اینه که اینجا خیلی تند رفته و چیزی رو به ایرانیها نسبت داده که مرغ پخته هم از شنیدنش خنده اش میگیرد ، نمیخوام در این پست از واقعیت های اون دوران چیزی رو بیان کنم فقط به یک مورد اشاره میکنم :

در مقطعی از تاریخ با توجه به اسنادی که بدست اومده در یونان اسیران جنگی خارجی رو در آمفی تاتر ها خوراک شیران و ببران گرسنه میکردند و این یکی از تفریحات یونانیها به حساب میومده و در همان زمان به کارگران خارجی که در ایران کار میکردند حقوق پرداخت میشده .

بگذریم

صبر میکنیم تا فیلم نمایش داده بشه و بعد به ایران برسه و ببنیم تا درست تر قضاوت کنیم